Polityka prywatności i cookies oraz regulamin newslettera

 

  1. POLITYKA PRYWATNOŚCI 

 

Niniejsza Polityka określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze strony internetowej prowadzonej pod adresem: https://www.e-medycyna.pl/ (dalej jako „Serwis”). Mając na uwadze, że pragniemy zachować przejrzystość w zakresie przekazywanych Państwu informacji, poniżej umieszczamy informacje, które przedstawiają wymagane prawnie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych osób fizycznych, w zależności od procesu przetwarzania. Prosimy o zapoznanie się z ich treścią.

 

  1. Administrator 

Administratorem danych w zakresie niniejszej Polityki Prywatności oraz podmiotem uprawnionym do kontaktu z osobami, których dane osobowe są przetwarzane, jest Unique Work Spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie (01-211), ul.  Marcina Kasprzaka 6, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000924356, NIP 5252854359, REGON 388158810 (dalej jako „Administrator”). Dane kontaktowe do Administratora:

  1. kontakt korespondencyjny: Unique Work S.A., ul.  Marcina Kasprzaka 6, 01-211 Warszawa,
  2. kontakt e-mailowy: kontakt@uniquework.pl

 

Dane osobowe Użytkowników Serwisu będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej jako „RODO”). Administrator jest podmiotem odpowiedzialnym za wszelkie dane osobowe przekazane mu przez Użytkownika za pośrednictwem Serwisu. Kontakt z Administratorem w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy w sposób wskazany powyżej.

 

  1. Dane osobowe Użytkownika Serwisu

Dane osobowe, zgodnie z art. 4 RODO, oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować. W przypadku korzystania z naszego Serwisu takimi danymi jest Państwa adres IP (tzw. adres publiczny). Ponadto w ramach procesu rejestracji w Serwisie przetwarzamy następujące dane osobowe: imię i nazwisko, e-mail, numer PWZ, rodzaj specjalizacji/zawód. Państwa dane osobowe mogą być również zapisywane w plikach cookies, z których Państwo korzystają odwiedzając naszą stronę internetową.

 

  1. Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych 

Jeśli dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu założenia konta Użytkownika Serwisie w ramach formularza rejestracyjnego - podstawą prawną przetwarzania jest umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Wynika to z faktu, że osoby, które wypełniają formularz rejestracji, proszone są o podanie swoich danych osobowych. Podkreślamy, że podanie tych danych w formularzu rejestracji konta nie jest wymogiem ustawowym lub umownym. Dane w formularzu podawane są dobrowolnie i Użytkownik nie jest zobowiązany do ich podania, ale jest to niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta w Serwisie. Niepodanie danych będzie więc skutkowało brakiem możliwości przetwarzania przez Administratora danych Użytkownika w celu rejestracji konta w Serwisie. 

 

Jeśli dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celach marketingowych Administratora i/lub w celu przesyłania informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej – podstawą prawną przetwarzania jest Pani/Pana zgoda lub zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO). 

 

Jeśli dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu dostarczania newslettera - podstawą prawną przetwarzania jest umowa o dostarczenie treści cyfrowych (art. 6 ust. 1 lit b RODO).

 

Jeśli dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

 

  1. Odbiorcy danych osobowych Użytkownika Serwisu

Dane osobowe Użytkownika mogą być ujawniane przez Administratora pracownikom oraz współpracownikom Administratora, podmiotom zewnętrznym wspierającym nasze procesy biznesowe oraz świadczącym usługi związane z naszą bieżącą działalnością, w szczególności: podmiotom realizującym wysyłkę informacji i materiałów reklamowych, operatorom systemów informatycznych oraz teleinformatycznych, firmom księgowym, audytorskim oraz doradczym. Dane osobowe Użytkowników mogą być również przekazywane organom publicznym na mocy obowiązujących przepisów prawa, przy czym wyłącznie na wezwanie właściwych i upoważnionych organów państwowych.

 

  1. Czas przetwarzania danych osobowych 

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane będą przez czas, jaki jest niezbędny, aby osiągnąć cel przetwarzania według zasady ograniczenia przechowywania danych osobowych, która zabezpiecza dane przed ich przetwarzaniem przez nieograniczony okres. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać do czasu jej cofnięcia.

 

  1. Zabezpieczenie danych osobowych

Dane osobowe Użytkowników są przechowywane w bazie danych, w której zastosowano środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych.

 

  1. Uprawnienia Użytkownika

Użytkownikowi przysługuje prawo do:

  1. dostępu do danych osobowych, w tym do uzyskania ich kopii;
  2. żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  3. żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);
  4. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. przenoszenia danych;
  6. sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

 

Zgoda na przetwarzanie danych może zostać cofnięta w każdej chwili. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem.

 

Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Użytkownika narusza przepisy prawa. Szczegółowe informacje w tym zakresie możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej: www.uodo.gov.pl.

 

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Dane osobowe Użytkowników nie podlegają profilowaniu przez Administratora, tzn. zautomatyzowanemu przetwarzaniu umożliwiającemu dostosowywanie prezentowanych treści do konkretnych grup odbiorców.

 

  1. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

W związku z korzystaniem z usług i technologii oferowanych przez podmioty mające siedzibę poza Unią Europejską (np. Microsoft, Google, Facebook) informujemy, iż przy korzystaniu z takich usług i technologii możemy przekazywać dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych, które przystąpiły do programu EU-US Data Privacy Framework („DPF”). Komisja Europejska decyzją wykonawczą z 10 lipca 2023 roku uznała, że Stany Zjednoczone zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych (zbliżony do poziomu ochrony zapewniony w Unii Europejskiej), które będą przekazywane w ramach realizacji EU-US Data Privacy Framework przez administratora lub podmiot przetwarzający mających siedzibę w Unii Europejskiej, do certyfikowanych organizacji w Stanach Zjednoczonych. Amerykański Departament Handlu prowadzi publiczną listę amerykańskich podmiotów, które uznawane są za certyfikowane (https://www.dataprivacyframework.gov/s/participant-search). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: https://uodo.gov.pl/pl/138/2767

  1. Postanowienia końcowe

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani na stronie https://www.e-medycyna.pl/. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w Serwisie. 

 

 

  1. POLITYKA PLIKÓW COOKIES

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.  Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator. Pliki Cookies nie są szkodliwe dla komputera i nie zawierają żadnych danych osobowych Użytkownika. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny w szczególności danych takich jak imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu lub adres poczty elektronicznej oraz danych wrażliwych.

 

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  1. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania z Serwisu; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić Serwis dostosowany do indywidualnych potrzeb;
  2. identyfikacji Użytkowników poprzez określenie: typu przeglądarki i jej ustawienia, informacji o systemie operacyjnym urządzenia końcowego, informacji o zainstalowanych plikach „cookies”, informacji o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego, adresu IP z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do Serwisu, 
  3. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.

 

Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies”. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

 

Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na instalację plików „cookies”, może zablokować zapisywanie plików cookies poprzez zmianę w ustawieniach w swojej przeglądarce. Opisane przez producentów sposoby blokowania obsługi plików „cookies” dostępne są: 

  1. dla przeglądarki Mozilla Firefox pod adresem: https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
  2. dla przeglądarki Internet Explorer pod adresem: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/block-or-allow-cookies, 
  3. dla przeglądarki Microsoft Edge pod adresem: https://privacy.microsoft.com/pl-PL/windows-10-microsoft-edge-and-privacy
  4. dla przeglądarki Google Chrome pod adresem: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
  5. dla przeglądarki Opera pod adresem: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html
  6. dla przeglądarki Safari pod adresem: http://safari.helpmax.net/pl/ochrona-i-prywatnosc/zarzadzanie-plikami-cookie/.

 

Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie. W ramach Serwisu mogą być stosowane również pliki Cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć. 

 

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką Plików Cookies zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Plików Cookies, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani na stronie https://www.e-medycyna.pl/.

 

 

  1. REGULAMIN NEWSLETTERA
    1. Właścicielem serwisu internetowego prowadzonego pod adresem: https://www.e-medycyna.pl/ (dalej jako „Serwis”) jest Unique Work Spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie (01-211), ul.  Marcina Kasprzaka 6, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000924356, NIP 5252854359, REGON 388158810 (dalej: „Właściciel Serwisu”).
    2. Regulamin określa zasady świadczenia usługi Newsletter, która umożliwia zawarcie umowy o dostarczenie bezpłatnych treści cyfrowych przez Właściciela Serwisu na rzecz Użytkownika Serwisu (dalej: „Użytkownik”). W ramach usługi Newsletter użytkownik serwisu nie dokonuje płatności pieniężnej, lecz przekazuje właścicielowi serwisu swoje dane.
    3. Usługa Newsletter polega na cyklicznym, nieodpłatnym przesyłaniu przez Właściciela Serwisu na podany przez Użytkownika adres e- mail informacji o charakterze handlowym i marketingowym dotyczących Serwisu. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z treścią Regulaminu.
    4. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że częstotliwość oraz terminy dostarczania Newsletterów nie są z góry określone i zależą od aktualnej decyzji Właściciela Serwisu.
    5. W celu otrzymywania Newsletteru konieczne jest spełnienie przez Użytkownika następujących wymagań:
      1.  posiadanie urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią Internet,
      2. aktywne połączenie urządzenia z siecią Internet,
      3. posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,
      4. zainstalowana przeglądarka internetowa w aktualnej wersji (Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Microsoft Edge, Safari itp.), 
      5. posiadanie programów komputerowych zapewniających odczytywanie plików w formacie .pdf, .docx lub .xlsx.
    6. Właściciel Serwisu informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych, korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Użytkownika szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Właściciel Serwisu zaleca stosowanie przez Użytkownika programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
    7. Korzystanie z usługi Newsletter jest dostępne dla każdego Użytkownika po podaniu w odpowiedniej części Serwisu swojego adresu e-mail lub innych danych objętych formularzem zapisu, a następnie wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera i zaakceptowaniu zapisu do usługi Newsletter (poprzez zaznaczenie checkbox’a przy oświadczeniu „Wyrażam zgodę na zapisanie się do newslettera”), po uprzednim zapoznaniu się z Regulaminem Newslettera i potwierdzeniem zapoznania się z nim. Zaznaczenie checkbox’a oznacza wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi Newsletter. Jeśli przy zapisie do newslettera stosujemy double opt in, do zawarcia umowy dochodzi w momencie aktywacji usługi Newslettera przez Użytkownika za pośrednictwem przesłanego linku aktywacyjnego (kliknięcie w link powoduje aktywację usługi Newsletter).
    8. Aktywacja usługi Newsletter oznacza zgodę Użytkownika na przesyłanie przez Serwis informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także zgodę na wykorzystanie przez Właściciela Serwisu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego oraz przekazywania informacji handlowych, w tym kanale komunikacji według Ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.
    9. Wyrażenie zgody przez Użytkownika jest dobrowolne, jednak konieczne do uruchomienia usługi Newsletter, jej brak oznacza, że usługa nie będzie mogła być świadczona.
    10. Użytkownik może w każdej chwili i bez podawania przyczyny zrezygnować z świadczenia usługi Newsletter poprzez kliknięcie w link umożliwiający zakończenie korzystania z usługi Newsletter zamieszczony w każdej wiadomości wysyłanej do Użytkownika w ramach usługi lub poprzez złożenie Właścicielowi Serwisu oświadczenia za pośrednictwem e-maila: kontakt@uniquework.pl . Dokonanie czynności wskazanych zdaniu poprzednim skutkuje natychmiastowym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia usługi Newsletter.
    11. Rezygnacja Użytkownika oznacza niezwłoczne zakończenie świadczenia usługi Newsletter tj. Użytkownik przestaje otrzymywać wiadomości w ramach usługi Newsletter oraz następuje usunięcie danych Użytkownika z bazy odbiorców usługi Newsletter.
    12. Niezależnie od powyższych postanowień, Użytkownik będący konsumentem albo przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia. W celu skorzystania z powyższego prawa może dokonać czynności wskazanych w pkt. 3.10 Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w formie pisemnej bądź przesłane na adres e-mail zgodnie z danymi wskazanymi w pkt. 3.10 Regulaminu.
    13. Wszelkie treści przekazywane w ramach usługi Newsletter są objęte ochroną prawnoautorską przysługującą Właścicielowi Serwisu. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z treści cyfrowych dostarczonych w ramach usługi Newslettera wyłącznie na własny użytek oraz na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, bez możliwości ich rozpowszechniania i zwielokrotniania celem dalszego udostępnienia oraz sprzedaży.
    14. Użytkownik może złożyć reklamację na usługę Newsletter poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@uniquework.pl
    15. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika składającego reklamację, opis nieprawidłowości oraz żądanie reklamacyjne. Termin na rozpatrzenie reklamacji przez Serwis wynosi 14 dni. O rozstrzygnięciu reklamacji Użytkownik zostanie powiadomiony za pośrednictwem wiadomości e-mail.
    16. Użytkownik będący konsumentem może w sprawach dotyczących usługi Newsletter skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. 
    17. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych: powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów; Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej; Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.   Użytkownik może przystąpić do rozwiązania sporu online za pośrednictwem  platformy: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Podanie danych osobowych przez Użytkownika w ramach zapisu do usługi Newslettera jest niezbędne do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych i są one w tej sytuacji przetwarzane w celu wykonania zawartej umowy. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach świadczenia usługi Newsletter znajdują się w Polityce Prywatności. 
    18. Właściciel jest uprawniony do dokonywania zmian w Regulaminie. Zmiany będą ogłaszane poprzez publikację nowego Regulaminu na stronie : https://www.e-medycyna.pl/ . Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 (czternastu) dniach od dnia ogłoszenia zmiany Regulaminu. 
    19. Użytkownik będzie poinformowany o zmianach w Regulaminie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć umowę o dostarczenie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym do czasu wejścia w życie zmian Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
    20. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
    21. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w Serwisie.